İsviçre’den kritik haber geldi: Petrol düştü, altın ve gümüş yükseldi!

Altın fiyatları, İran’ın ABD-İran barış görüşmelerinde ilerleme sağlandığını açıklamasının ardından petrol fiyatlarının gerilemesiyle, geçen seansta gördüğü bir haftayı aşkın sürenin en düşük seviyesinden dönüş yaşadı. ABD Merkez Bankası’nın (Fed) şahin sinyalleri sonrası faizlerin daha da yükseleceği beklentisi, değerli metal üzerindeki baskıyı artırdı. ALTINDA SON DURUM Ons altın yeni haftanın ilk işlem gününde kayıplarını dizginledi. Ons altın bugün sabah seansında saat 08.12’de 4 bin 197 dolara çıktı. Cuma günü 11 Haziran’dan beri en düşük seviyesini gören metal, böylece kayıplarının bir kısmını geri aldı. Gram altında, ons altında görülen toparlanmalardan etkilenerek, kayıplarını dizginliyor. gram altın bugün sabah seansında 08.12’de 6 bin 251…

Yatırımcı altına küstü güçlü dolar vurdu

Güçlü dolar ve jeopolitik gelişmelerin etkisiyle değerli metaller haftayı sert kayıplarla kapattı. Ons altın yüzde 3.1 gerileyerek 4.120 dolara, gümüş ise yüzde 7.6 kayıpla 62.2 dolara indi. İsrail-İran geriliminin tırmandığı dönemden bu yana petrolle zıt hareket eden altın ve gümüşün, bu kez petrolle birlikte düşmesi piyasada ‘anomali’ olarak nitelendirildi. Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, 100.6 seviyesindeki dolar endeksi ve Fed kaynaklı baskının değerli metalleri aşağı çektiğini belirterek, “Bu düşüşü yatırımcının küsmesine, teknik seviyelerin altında kalınmasına ve güçlü dolara bağlıyorum. Altın ve gümüş hak ettiği yerde değil” değerlendirmesinde bulundu. ‘ABD’Yİ İZLEYİN’ Eryılmaz’a göre piyasanın yönünü bu haftaki savaş haberleri…